Followers

Monday 28 November 2011

~jka lhirku dlm keadaan islm,aku hrp matiku jua dlm islam~

salam semua....
.rasanya sempat lagi addah nak wish untuk "salam maal hijrah 1433"mesti u all semua ada tanam azam baru dalam diri u all kan.??  alhamdulillah...harap2 semuanya tanam azam yang baik2 ye..anyway kita boleh tutup la buku lama tu n buang jauh2, then kita bukak buku baru,k...ermm nak kongsi sesuatu ngan korang ni..ha??da tau??tau apa??msti u all fkir addah nak citer pasal bola kan??hahhahaha.x la..mntang2 perlawann bola smlam antara harimau malaya vs bahrain kalah kan...so sad....lbh2 lgi my boyfriend muslim ahmad x turun smlam coz cedera..x de feel nak tgok bola smalam..heheheheh..ehhhh cik addah ni!!!tdi cakap bukan cter pasal bolakan??hehehe...ok3..anyway addah rasa betul2 sebak bila dengr satu cerita ni..lbh2 lgi cik addah baru dapat satu berita sedih ni..kawan  cik addah baru je meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya..dia bertembung dengan bas..sedih sangat..satu je yang cik  addah harap supaya rohnya dicucuri rahmat..insyaallah..amin..

satu benda yang wajib kita percaya ialah setiap yang hidup pasti akan mati.setiapa yang datang pasti akan pergi..cuma cik addah  harap sangat2 sesungguhnya "kita didatangkan oleh ilahi  dalam keadaan bersih moga2 kita akan kembali menghadap ilahi dalam keadaan yang bersih juga"..insyaallah....
. bukan apa,soal hidup,mati,jodoh rezeki hanya di tangan tuhan....kita hanya "hamba"... yang tak pernah sempurna dan x kan sempurna..mana tau bila2 masa je kita boleh kiata boleh pulang mnghadap allah kan??..anyway dengan datangnya tahun baru islam ni,kita tinggkatkan amal kita untuk seimbangkan dunia dan akhirat kan..sekurang-kurangnya ada juga bekalan kita untuk di bawa "pulang" nanti..
ermmm tak nak cakap banyak la..anyway tak de apa yang sempurna di muka bumi ni kan..setiap manusia pasti pernah melakukan kesalahan.cuma apa yang perlu kita ingat bahawa  ALLAH ITU MAHA PENGAMPUN DAN MAHA MENGETAHUI  ..



KISAH NI BANYAK MEMBUKTIKAN BAHAWA ALLAH ITU MAHA MENDENGAR AKAN DOA HAMBA2NYA WALAU DALAM KEADAAN APA PUN..

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.