Followers

Sunday, 30 December 2012



Adakalanya kita harus berlakon seperti tiada apa yang berlaku..walaupun hati sakit tidak tertanggung!!!! 

Friday, 28 December 2012

tangisan



sekuat mana pun seorang perempuan itu,walaupun tiada tangisan yang jatuh dimatanya namun pasti ada tangisan dihatinya

kesidihan





tuhan tidak pernah membiarkan hambanNya terus dalam kesedihan , pasti ada rancangan indah untuk membayar semua air mata.!!!!

_Awak_





 Awak!
Saya tak mintak jadi yang pertama dalam hidup awak!
Saya juga tak menghrap  jadi yang ke dua dalam hati awak!!!
Tapi
Saya harap mohon untuk menjadi yang terakhir untuk cinta awak ! !!!

Wednesday, 12 December 2012

saudariku






Carilah LELAKI yang boleh mengingatkan mu tentang SEMBAHYANG,
Bukan LELAKI yang selalu mengajak TENGOK WAYANG..!

Carilah LELAKI yang selalu mengingatkan dirimu untuk MENGAJI,
Bukan LELAKI yang selalu mengajak mu SMS TIAP-TIAP HARI..!
...
Carilah LELAKI yang selalu mengingatkan mu tentang MENUTUP AURAT,
Bukan LELAKI yang hanya tahu nak MENGURAT..!

Carilah LELAKI yang boleh mengajar mu MENGHORMATI ORANG TUA,
Kerana disitu letaknya pintu SYURGA..



Monday, 10 December 2012

cuti semester habis


.....السلام عليكم



Assalamualaikum...
For my dear friends...  seriously i’m very3 miss u !!! huhuhu... daa lama sangat tak update blog nie kan.. ala maklum la bz sangat(hamboi3 adda bz mengalahkan VIP) hahha x la sampai macam tu skali kan.. tapi adda memang rindu sangat kat blog n uoll y sudi follow blog kerdil ini(aceceh...) for u information adda baru je naik semester 4.. alhamdullillah...bersyukur sangat masih dapat sambung study..walupun subjek terlalu berat untuk adda bawak (huhu accounting jerw) tapi adda tetap bersyukur pada ilahi kerana mamsih memberikan adda kekuatan untuk terus mencari ilmu di kolej ini.. actually adda nak ucapkan jutaan terima kasih pada kedua orang tua adda.. iaitu my mother pn zarina N my father en. mazlan  ... kerana tak pernah putus2 mendoakan kejayaan anakmu ini..Thank u sooooo muchhhh.....
at least for yr infrmtn.. time smstr brek... adda mg bz gilerhh la..maklumla anak sulung kan.. cuti pon bukan selalu kan..adik2 pon ape lagi semua kerja rumah terus post kat adda..diaorang kata time ni la dwng nak bangun lambat... argghhhhh !!! tidak....!!!..
okayh tak pe adda..sabar.... tenangkan hati..tarik nafas dalam2...huhh.. ape yang penting..smile always ..okayh jum tengok apa yang adda buat time cutii semester ea...ape yang bz sangat tu..!@@##$%%^&&*&&^%#@
okayh firstly pukul ...
®       6.30 bangun solat subuh..
®       7.oo ..adda diganggu dengan panggilan demi panggilan (huhh)
®       8.45.. get ready untuk kemas rumah..bermula dgn kemas dapur
ü  Cuci pinggn mangkuk,kuali,piuk belanga..huh!! sangat memenatkan..
ü  Sapu dapur..
ü  Bersihkan bilik air
ü  Lap dapur masak..
ü  Susun pinggan mangkuk
®       Ruang tamu ..
ü  Lap cermin
ü  Bersihkan meja
ü  Sapu
ü  Vakium (betul ke ejaan??)hahha whatever la.. vakium carpet ,sofa2..
ü  Bla bla bla..
®       Okayh settle.. J bole tidow..hhhaha... L belum lgiiiii ..arghhhh!!!
®       Kemas depan(bahagian luar rumah)
ü  Same jerw.. sapu..
ü  Kemas blab la bla..
ü  Vakium..
ü  Susun selipar @ kasut..
ü  Sapu daun yang berguguran...
®       Okayh then time to sidai baju..hahha
ü  Amek dia pukul 11 lebih baru nak ampai baju..
®       Tugas seterusnya  tugas chef!!!
ü  Masak!!!!
ü  Okayh kupas bawang
ü  Potong  cili
ü  Bla bla bla...
®       Then makan.....
ü   Makan....makan la apa yang dimasak...sedap or tak ,tak tau la... hahha telan je..haaha...
Baru la rehat ..time to calling2 jap..then orang yang di calling nak zzzzz..arrgghhh!!!
So tengok tv je... layan cerita wonderpet,!!! ..
Petang pon same.. ..dibawa ke malam...  huhhh!! Hari2 buat benda yang sama.. tu lah kewajipan yang adda buat setiap hari..
Senang cerita cuti semester duduk rumah je,.just makan tido... hhahhaha..
Okayh..now..adda da naik semester baru
Alhamdullillah dan bersyukur sangat2 semester ni adda lulus semua subjek..  insyaallah adda akan buat yang terbaik untuk berjaya ...adda tak nak susahkan mak n ayah lagi...adda tau ,jika diberi sejuta tahun sekali pun ,adda x mampu untuk membls jasa mak n yh,tapi sekurng2nya adda harap adda mampu meringankan beban mak n ayah..... terlalu banyak perngorbanan mereka untuk memdewasakan adda selama ini.. walaupun adda x dapat dekan semester ni..tapi insyaallah..Semester depan... uoll !!! Please wish me luck okayh.... J ... okayh larh uoll .. pnat nie..nak tdo..adda kalau membebel kat sini sampai bile pon x habis nanti..hhehe.. pai pai..tata..titi..tutu..  :D




Thursday, 6 December 2012

kemaafan


kadang-kadang apabila kita berdoa untuk kuat, tetapi banyak pula dugaan yang datang.. kadang-kadang apabila  kita minta untuk jadi seorang yang cerdik, tapi masalah pula yang bertandang. kadang-kadang apabila kita meminta kebahagiaan  tetapi kedukaan pula yang datang
Sebenarnya dugaan menjadikan mental kita kuat,masalah menjadikan kite untuk berfikir dan kesedehan yang datang tu menjadikan kite menjadi seorang yang tabah

Subahanallah
Betapa hebatnya ALLAH SWT.....
Semua aturan-Nya pasti ade hikmah yang tersembunyi

Ya Allah,  KETIKA aku melakukan kesalahan kepada orang lain, anugerahkanlah aku  kekuatan  untuk meminta kemaafan di kala orang yang  melakukan kesalahan kepadaku, anugerahkanku kekuatan  untuk memberi kemaafan kepadanya




Maafkan ku..... aku hanya insan biasa, Aku x mampu mengembirakan hati kamu
Maafkan aku..
Andai aku pernah melukakan hati kamu,menyakitkan hati mu,bt kamu tertuggu -tunggu
Aku hnya insan biasa.....
Bukan  kerana aku terlalu memilih
tapi
Aku Cuma ingin mencari sinar kebahagiaan hidupku,
Aku ingin mengapai bintang walpun itu mmg mustahil bagiku....
Biar lah aku dengan caraku
aku akn terus  melangkah  melangkah tanpa menoleh ke belakang lagi...
bIarlah masa yg menentukan...insyallah jika umur  panjang kite akan jumpe lagi
maaf ku pinta x niat di hati
andai aku dijemput dulu... dokankan aku semoga aku aman disana,,,,,
iklas dari ku....

kate2 khas :
  
         KaLaU tAk MamPu BuAt oRaNg kEtAwA
 JaNgAn SeKaLi BuAt OrAnG mEnaNgiS
 KAlaU tAk MamPu bUaT oRaNg bAHaGia
 JAnGan dI tAmBahi DeNGan dErItA
 KaLau TaK MamPu uBaTi LUka
 JanGaN sEkALi bUaTNya TeRLukA

Monday, 3 December 2012

TIPS TERAPI PERSAHABATAN





1. Bersyukur
- Bersyukurlahkerana youall dianugerahi seorang sahabat yg amat memahami dan setia bersama youall walau dalam apa jua keadaan . tidak semua oarang beruntung dalam persahabatan . dengan mensyukurinya youall pasti terfikir seribu kali sebelum mensia-siakannya.

2. Jadi Pendengar
- Ada masanya masalah mahupun cerita suka duka yuoall didengari oleh sahabat . ada masanya juga youall perlu menjadi pendengar . berkongsi luahan sahabat itu boleh membuatkan sahabat rasa dirinya diperdulikan dan sedar bahawa youall akan sentiasa ada di sisinya walau apa jua keadaan .

3. Jangan Menipu
- Mula berbohong akan menjadikan youall kehilangan sahabat . Jadi , walau dalam apa jua situasi pastikan youall tidak sesekali berbohong . jangan jadikan sikap berbohong itu sebagai salah satu pilihan buat youall walau dalam apa jua keadaan .

4. Beri Pendapat
- Setiap kali dilanda masalah , kita pasti memerlukan pendapat dan pandangan sebagai perspektif kedua buat diri kita membuat pilihan dan sebagainya . begitu juga dalam persahabatan . youall perlu saling membantu dan memberi pandangan antara satu sama lain . itulah gunanya sahabat . siapa tahu , mungkin youall boleh membantu si sahabat meleraikan kebantuanya . tapi ingat , youall hanya boleh memberi pandangan dan bukannya memaksa sahabat mengikut pandangan youall tu !

5. Tonjolkan Keprihatinan
- Sesekali youall perlu kirimkan sms atau kad kepada sahabat tanda youall ingat kepadanya . kirimkan sms atau kad yg mengandungi kata-kata betapa beruntungnya youall kerana memiliki sahabat sepertinya dalam hidupnya .

6. Jangan Mengadili
- Jangan terburu-buru menghakimi sahabat jika dia melakukan sesuatu perkara yg tidah youall kegemari . cuba youall selidiknya terlebih dahulu dan cuba menempatkan diri youall dalam diri sahabat . mungkin ada sesuatu yg belum youall fahami . sahabat pasti akan menghargai sokongan youall itu .

7. Batal Mendadak
- Sahabat yg memahami pun lama kelamaan akan jemu dengan sikap youall yang suka membatalkan setiap temu janji yg youall aturkan bersamanya . kalau sekali dua , mungkin ia tidak menjadi masalah . tetapi jika youall selalu membatalkan temu janji youall dengan sahabat semata-mata untuk memuaskan hati orang lain , sudah tentu lama kelamaan si sahabat tidak akan mempedulikan youall . OH TIDAK !

8. Memaafkan
- Setiap orang pernah melakukan kesilapan . setiap kesalahan yg dilakukan oleh orang lain terhadap diri kita , tidak salah untuk kita menunjukkan rasa marah kita itu . tapi ingat , setelah itu maafkanlah sahabat dan lupakanlah semuanya . buang yang keruh dan ambillah yg jernih ya ! belajar menjadi pemaaf kerana tidak mustahil suatu hari nanti kita juga boleh membuat kesalahan yg boleh menimbulkan rasa marah terhadap orng lain . lebih baik kita belja untuk hidup saling bermaaf-maafan antara satu sama lain .

9. Jangan Terlalu Sibuk
- Sesibuk mana pun youall , pastikan youall masih berkesempatan meluangkan sedikit masa untuk sahabat . paling tidak , cubalah menghubungi sahabat dengan menelefonnya . sesekali , youall patut mengatur pertemuan dengan sahabat .

10. Gembira Bersama
- Jangan lupa ketawa dan bersuka ria bersama sahabat . kerana inilah erti persahabatan , suka dan duka dikongsi bersama !

chammana ?
best tak ? jum ikot jum !
ehhhh ! kejap-kejap . ad lagi.


EXTRA TIPS

TIPS & TRIK BILA YOUALL BUAT SALAh

* TUNGGU DULU !
- Jangan pernah betangguh untuk mengucapkan kata maaf kepada sahabat . makin lama youall tunggu , makin sukar untuk youall meluahkan kata maaf toe . jadi , setiap kali youall melakukan kesalahan , terus sahaja meminta maaf !

* CARI-CARI ALASAN !
- Orang yg suka beralasan sewaktu meminta maaf adalah sikap individu yg seolah-olah sukar untuk mengakui kesilapan diri sendiri dan tidak mahu bertanggungjawab atas kesalahan diri sendiri . jadi youall jgn sesekali beralasan sewaktu meminta maaf dengan sahabat . selepas melakukan kesalahan , ucap sahaja kata maaf . tanpa perlu meleret-leret memberi alasan yg mungkin boleh menimbulkan rasa menyampah kepada orang lain .

* JANGAN MANGULANGINYA !
- Belaja dari kesalahan dan jangan mengulanginya . mengulangi kesalahan yg sama terus-menerus akan membuat sahabat terfikir bahawa youall tidak bersungguh-sungguh menyesali kesilapan diri youall itu .

apa macham korg !
hah !
bernas kan ? kan ? jgn tungu lagiy . yg ad sahabat toe . kawan kew apew ker . pandaiy lah weay carik . sahabat tiada gntiy weayh !