Followers

Monday 19 March 2012

Jika Aku Jatuh Hati

Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-MU agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-MU.
Ya Muhaimin, Jika aku jatuh cinta,
Jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-MU.
Ya Allah,
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-MU agar tak terjatuh aku dalam jurang cinta semu.
Ya Rabbana,
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya agar tak berpaling pada hati-MU.
Ya Rabbul Izzati, Jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindukan syahid di jalan-MU.
Ya Allah,
Jika aku rindu,
Jagalah rinduku padanya agar tak lalai aku merindukan syurga-MU.
Ya Allah,
Jika aku menikmati cinta kekasih-MU,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirmu.
Ya Allah,
Jika aku jatuh hati pada kekasih-MU,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-MU.
Ya Allah,
Jika KAU halalkan aku merindukan kekasih-MU,
Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-MU.
Ya Allah,
ENGKAU mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-MU,
Telah berjumpa taat pada-MU,
Telah bersatu dalam dakwah pada-MU,
Telah berpadu dalam membela syariat-MU.
Kukhkanlah ya Allah ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukanlah jalan-jalannya. Penuhilah hati-hati ini dengan nur-MU yang tiada pernah pudar. Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-MU dan keindahan bertawakal di jalan-Mu.
Amin..
Yaa Rabbal ‘Aalamien..


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.